niedziela, 13 kwietnia 2014

Jaką rolę odgrywa nazwa firmy?

Sukces firmy jest uzależniony od wielu czynników. Jednym spośród nich jest nazwa. Jej dobór powinien być starannie przemyślany. Należy bowiem pamiętać o tym, iż nazwa jest bardzo ważnym elementem uczestniczącym w budowaniu wizerunku marki.

Powszechne błędy
Firm, których nazwy pozostawiają wiele do życzenia z marketingowego punktu widzenia można w Polsce wymienić na pęczki. Właściciele często popełniają przy tej okazji mnóstwo błędów, kierując się np. rozpowszechnionymi tendencjami polegającymi chociażby na umieszczaniu w nazwach firm części takich jak „pol” czy „eks”. Niejednokrotnie nazwa firmy jest efektem prywatnego „widzimisię” przedsiębiorcy, co często jest odbierane jako dziwaczne i mało czytelne. Wiele osób wciąż wychodzi z założenia, że w tej kwestii same sobie najlepiej poradzą i pomoc profesjonalistów nie jest im do niczego potrzebna. Tymczasem jak można przeczytać na http://www.sofista.com.pl/site,Copywriting,Naming.html, do nazewnictwa firm należy przykładać szczególną wagę – uzasadnione jest zatem powierzenie tego specjalistom.
Nazwa firmy to jej wizytówka

Jaka zatem powinna być dobra nawa? Zdaniem specjalistów z firmy Sofista, musi być ona przede wszystkim łatwa do zapamiętania, napisania i wypowiedzenia. Zalecane jest unikanie w niej polskich znaków dialektycznych – w szczególności wówczas, gdy firma zamierza nawiązywać współpracę z zagranicznymi kontrahentami. Niemniej jednak nie wolno zapominać o tym, że dla cudzoziemców język polski jest bardzo trudny – zresztą, rodakom też przysparza wielu kłopotów. Ponadto nie trzeba przesadzać z długością nazwy – znane i popularne marki celują w krótkim, składającym się zazwyczaj z jednego słowa nazewnictwie, nie zaszkodzi więc brać z nich przykład. Każda osoba nosząca się z zamiarem uruchomienia własnej działalności gospodarczej powinna mieć świadomość tego, iż jej firma będzie postrzegana m. in. przez pryzmat nazwy. Spełnia ona funkcję wizytówki i jest tym elementem, z którym odbiorca spotyka się w pierwszej kolejności. Trzeba więc zadbać o to, by konfrontacja ta wypadła na korzyść przedsiębiorstwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz