Sukces firmy jest uzależniony od
wielu czynników. Jednym spośród nich jest nazwa. Jej dobór powinien być
starannie przemyślany. Należy bowiem pamiętać o tym, iż nazwa jest bardzo
ważnym elementem uczestniczącym w budowaniu wizerunku marki.
Powszechne błędy
Firm, których nazwy pozostawiają
wiele do życzenia z marketingowego punktu widzenia można w Polsce wymienić na
pęczki. Właściciele często popełniają przy tej okazji mnóstwo błędów, kierując
się np. rozpowszechnionymi tendencjami polegającymi chociażby na umieszczaniu w
nazwach firm części takich jak „pol” czy „eks”. Niejednokrotnie nazwa firmy
jest efektem prywatnego „widzimisię” przedsiębiorcy, co często jest odbierane
jako dziwaczne i mało czytelne. Wiele osób wciąż wychodzi z założenia, że w tej
kwestii same sobie najlepiej poradzą i pomoc profesjonalistów nie jest im do
niczego potrzebna. Tymczasem jak można przeczytać na
http://www.sofista.com.pl/site,Copywriting,Naming.html,
do nazewnictwa firm należy przykładać szczególną wagę – uzasadnione jest zatem powierzenie
tego specjalistom.
Nazwa firmy to jej wizytówka
Jaka zatem powinna być dobra
nawa? Zdaniem specjalistów z firmy Sofista, musi być ona przede wszystkim łatwa do zapamiętania, napisania i wypowiedzenia. Zalecane
jest unikanie w niej polskich znaków dialektycznych – w szczególności wówczas,
gdy firma zamierza nawiązywać współpracę z zagranicznymi kontrahentami. Niemniej
jednak nie wolno zapominać o tym, że dla cudzoziemców język polski jest bardzo
trudny – zresztą, rodakom też przysparza wielu kłopotów. Ponadto nie trzeba
przesadzać z długością nazwy – znane i popularne marki celują w krótkim,
składającym się zazwyczaj z jednego słowa nazewnictwie, nie zaszkodzi więc brać
z nich przykład. Każda osoba nosząca się z zamiarem uruchomienia własnej działalności
gospodarczej powinna mieć świadomość tego, iż jej firma będzie postrzegana m. in.
przez pryzmat nazwy. Spełnia ona funkcję wizytówki i jest tym elementem, z
którym odbiorca spotyka się w pierwszej kolejności. Trzeba więc zadbać o to, by
konfrontacja ta wypadła na korzyść przedsiębiorstwa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz