Świadectwo pracy jest ważnym
dokumentem służącym do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z
ubezpieczenia społecznego u następnego pracodawcy. Zasady jego funkcjonowania w
praktyce są określone stosownymi przepisami wynikającymi m. in. z kodeksu
pracy. Otrzymując taki dokument, pracownik musi koniecznie zapoznać się z jego
treścią oraz przejrzeć go pod katem poprawności zawartych w nim informacji.
Jak dokonać korekty?
Wypełniając świadectwo pracy, pracodawcy na ogół przykładają dużą wagę do tego,
by uczynić to poprawnie. Niemniej jednak nie zawsze to się udaje i dokument
zawiera wówczas błędy. W takiej sytuacji niezbędne jest ich skorygowanie, ale
uwaga – nie ma w dowolności w tym zakresie. Aby na dokument zostały naniesione
odpowiednie poprawki, pracownik musi złożyć na ręce pracodawcy specjalne
odwołanie – ma na to 7 dni, licząc od dnia otrzymania świadectwa pracy. Ważne
jest to, by odwołanie spełniało formalne wymogi. Wtedy pracodawca ma 7 dni na
naniesienie poprawek.
Co musi zawierać skorygowane świadectwo?
Oprócz tego korekta świadectwa pracy powinna zawierać jeszcze inne informacje.
Po pierwsze – musi się na niej znaleźć data wystawienia skorygowanego
świadectwa. Po drugie – niezbędny jest załącznik z zamieszczonymi informacjami
dotyczącymi powodów korekty i obszarów, w których została ona dokonana. Można
dodatkowo poprosić pracownika o to, by zawierające błędy świadectwo zniszczył
bądź zwrócił pracodawcy. Jeśli odmówi, takową informację należy zamieścić w
jego aktach osobowych, zaznaczając przy tym, że otrzymał skorygowany dokument.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz