środa, 11 marca 2015

Aspekty budowania wizerunku firmy w Internecie



Każdy, kto prowadzi własną firmę, wie doskonale, ile wysiłku należy włożyć w to, aby zbudować pozytywny jej wizerunek. Jest to proces o długotrwałym charakterze wymagający solidnego planu oraz działań marketingowych na różnych frontach. Trzeba przy tym liczyć się z tym, że konkurencja nie śpi, a jej poczynania nie zawsze pozostają w zgodzie z zasadami fair play.

Nieuczciwe działania konkurencji
O ile zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy jest trudne i czasochłonne, o tyle jego zrujnowanie czy podważenie zajmuje dosłownie chwilę. Firmy, które w ten właśnie sposób postępują wobec swoich rywali, wykorzystują w tym celu rozmaite narzędzia, w tym także Internet. Zamieszczają na forach czy portalach społecznościowych nieprzychylne konkurentom opinie, w których podważają ich wiarygodność, niepochlebnie wyrażają się o obsłudze klientów itp. Stąd też warto wiedzieć, jak w takich sytuacjach się bronić i jak usunąć negatywne opinie.
Jak sobie radzić?
Kasowanie negatywnych komentarzy nie jest niestety łatwe – głównie z uwagi na to, że administratorzy for czy stron mocno z tym zwlekają, a towarzyszące temu procedury zazwyczaj mocno się przeciągają. Radzić sobie można na wiele sposobów, np. wykorzystując marketing szeptany w Internecie. Świadczeniem tego typu usług zajmuje się obecnie sporo firm – i opłaca się z tej opcji skorzystać. Zwłaszcza, że są to zwykle kompleksowe usługi obejmujące swym zasięgiem liczne działania z zakresu pozycjonowania, linków sponsorowanych etc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz