Każdy, kto prowadzi własną firmę,
wie doskonale, ile wysiłku należy włożyć w to, aby zbudować pozytywny jej
wizerunek. Jest to proces o długotrwałym charakterze wymagający solidnego planu
oraz działań marketingowych na różnych frontach. Trzeba przy tym liczyć się z
tym, że konkurencja nie śpi, a jej poczynania nie zawsze pozostają w zgodzie z
zasadami fair play.
Nieuczciwe działania konkurencji
O ile zbudowanie pozytywnego
wizerunku firmy jest trudne i czasochłonne, o tyle jego zrujnowanie czy
podważenie zajmuje dosłownie chwilę. Firmy, które w ten właśnie sposób postępują
wobec swoich rywali, wykorzystują w tym celu rozmaite narzędzia, w tym także Internet.
Zamieszczają na forach czy portalach społecznościowych nieprzychylne konkurentom
opinie, w których podważają ich wiarygodność, niepochlebnie wyrażają się o
obsłudze klientów itp. Stąd też warto wiedzieć, jak w takich sytuacjach się
bronić i jak usunąć negatywne opinie.
Jak sobie radzić?
Kasowanie negatywnych komentarzy
nie jest niestety łatwe – głównie z uwagi na to, że administratorzy for czy
stron mocno z tym zwlekają, a towarzyszące temu procedury zazwyczaj mocno się przeciągają.
Radzić sobie można na wiele sposobów, np. wykorzystując marketing szeptany w Internecie.
Świadczeniem tego typu usług zajmuje się obecnie sporo firm – i opłaca się z
tej opcji skorzystać. Zwłaszcza, że są to zwykle kompleksowe usługi obejmujące
swym zasięgiem liczne działania z zakresu pozycjonowania, linków sponsorowanych
etc.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz